Czego szukasz?

Płyn do układu wspomagania

Według wielu ekspertów płyn do układu wspomagania należy wymieniać po przejechaniu 60 tys. km. Takie zalecenia bardzo często doprowadzają do tego, że kierowcy nie kontrolują stan płynu, który nierzadko wymaga wcześniejszej wymiany. Kierowcy, którzy posiadają auta z hydraulicznym układem wspomagania, powinni być świadomi konieczności regularnego sprawdzania poziomu płynu, jak również jego uzupełniania. Płyn do układu wspomagania gromadzi zanieczyszczenia, ale też wraz z upływem czasu i eksploatacją pojazdu traci woje właściwości smarujące i uszczelniające. Zatem nie spełnia on swojej roli, co może skutkować uszkodzeniem pompy wspomagania układu kierowniczego. W takich sytuacjach jedynym rozwiązaniem jest wymiana pompy lub jej regeneracja.

W jakich przypadkach jeszcze należy uzupełnić płyn do układu wspomagania? Sygnałem, że jego poziom jest zbyt niski, jest m.in. hałas dopływający spod maski. Oczywiście może on być przyczyną również uszkodzenia konkretnego elementu jakiegoś podzespołu w samochodzie. Większość w takiej sytuacji podejrzewa uszkodzenie pompy. Warto jednak skontrolować poziom płynu, a także jego stan. Bardzo zanieczyszczony wymaga wymiany i może się okazać, że on był źródłem uciążliwego hałasu.

Kategoria produktów obejmuje produkty do konserwacji układu wspomagania kierownicy. Zwracamy szczególną uwagę na płyn do układu wspomagania Moje Auto, który pozwala na utrzymanie układu wspomagania kierownicy w doskonałym stanie. Zalecany do wszystkich typów układów w starszych bądź nowszych modelach samochodów. Chroni układ wspomagania oraz pompę przed nadmiernym zużyciem. Wycisza pracę układu oraz zachowuje idealną płynność, nawet w bardzo niskich temperaturach. Jest to produkt, który spełnia najbardziej rygorystyczne normy, jak  DEXRON II-D, MERCON, MAN 339 Typ Z1/ Typ V1 ZF TE-ML 03D, 04D, 09, 11A, 14A, 17C, Voith 55.6335.xx, Alison C-4, CAT TO-2, masz pewność, że otrzymujesz płyn do układu wspomagania, który otrzymał pozytywną opinię największych ekspertów.

Nie wiesz, jak wymienić płyn do układu wspomagania? Możesz to zrobić samodzielnie. Będziesz jednak potrzebować drugiej osoby – jedna uzupełnia płyn, druga porusza kierownicą. Przygotuj pojemnik na zużytą ciecz, odłącz wąż prowadzący płyn z pompy, który umieścisz w pojemniku. Osoba poruszająca kierownicą musi doprowadzić do momentu, aż koła będą maksymalnie wychylone, dynamiczne ruchy spowodują, że zużyty płyn będzie wypychany. Ty kontrolujesz poziom płynu i uzupełniasz nowym. Kontroluj stan i poziom płynu do układu wspomagania regularnie. Uzupełniaj jego poziom i nie doprowadzaj do sytuacji, kiedy będzie on na tyle zanieczyszczony lub będzie go zbyt mało, że uszkodzeniu ulegną elementy układu.

Przejdź do innych kategorii
Eksploatacja

Chemia samochodowa Moje Auto