Moje Auto na Facebooku Moje Auto na Tiktoku Moje Auto na Youtube Moje Auto na Instagramie

Dlaczego warto posiadać zestaw naprawczy do opon?

Zestaw naprawczy do opon

(zdj. Moje Auto)

Opony są coraz lepszej jakości, ich przebicie jest coraz trudniejsze, w związku z czym nieprzyjemne sytuacje z tym związane na drodze zdarzają się rzadziej niż kiedyś. To może uśpić czujność kierowców, którzy nie obawiając się przepicia opony, nie mają przy sobie odpowiedniego sprzętu, aby ją naprawić i kontynuować podróż lub chociaż dojechać do najbliższego warsztatu samochodowego. A wystarczy mieć na wyposażeniu auta zestaw naprawczy do opon.

Zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego?

Przebita opona wymaga wymiany bądź naprawy, dlatego kierowcy mogą w takiej sytuacji skorzystać z jednego z trzech rozwiązań – kola zapasowego, koła dojazdowego lub zestawu naprawczego. Która opcja jest najlepsza? Większość bez zastanowienia odpowie – koło zapasowe, można po jego założeniu kontynuować bezpiecznie jazdę i nie trzeba rezygnować z dalszej podróży. Nie jest to jednak tak oczywiste…

Założona na koło zapasowe opona jest nowa, wcześniej nieużywana i tym samym różni się od pozostałych trzech. Jest nierzadko w lepszym stanie, co na pewno odczujesz podczas jazdy, niekoniecznie jednak ta różnica ma dobry wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ponadto problem może pojawić się przy zmianie przebitej opony zimowej na zapasową letnią lub odwrotnie. Wiesz, że bieżnik obu różni się, jest inny, ma spełniać zupełnie inną funkcję. W tym przypadku bezpieczeństwo nie jest już tak pewne.

Do wyboru mamy również koło dojazdowe, które jest rozwiązaniem tymczasowym. Maksymalnie z założonym kołem dojazdowym możesz jechać 80 km/h. Warto podkreślić również, że przyczepność takie koła jest znacznie gorsza niż opon zwykłych. Nie polecamy zakładać jej w warunkach zimowych.

Zestaw naprawczy do opon Virage

(zdj. Moje Auto)

W końcu tytułowy zestaw naprawczy opony. Wielu kierowców wciąż nie darzy go szczególnym zaufaniem, a szkoda, bo może pomóc w wielu sytuacjach. Dzięki niemu po naprawie kontynuujemy jazdę na tej samej oponie, dlatego wciąż jest ten sam bieżnik, przyczepność i praca mieszanki. Uszkodzonej oponie zostaje przywrócona pełna sprawności i to w naprawdę krótkim czasie. Naprawa nie wymaga od Ciebie siły, nie potrzebujesz podnośnika, masz czyste ręce. Jeżeli jednak uszkodzenie jest naprawdę duże, zestaw naprawczy nie zastąpi koła zapasowego. Warto więc mieć możliwość skorzystania z obu opcji.

Zestaw do naprawy opony – co w nim jest?

Czym właściwie jest zestaw naprawczy i co można w nim znaleźć? Najprostszym jest po prostu uszczelniacz do opon. To tzw. koło zapasowe w płynie, które, aby użyć, potrzebujemy kompresora.

Kompresor do kół

(zdj. Moje Auto)

Alternatywą jest zestaw naprawczy z uszczelniaczem i kompresorem, a więc wszystko, czego potrzebujesz otrzymujesz w pakiecie. Środek aplikowany jest przez wentyl, jednocześnie podawany jest uszczelniacz i pompowana jest opona. Cały proces trwa maksymalnie 5 minut, znacznie krócej niż wymiana opony. Zarówno uszczelniacz do opon, jak też kompleksowy zestaw naprawczy opony znajdziesz w ofercie Moje Auto Virage.

Czy możesz zamienić koło zapasowe na koło zapasowe w płynie? Nie dokonujemy nigdy zamiany, a doposażamy pojazd w zestaw naprawczy, który pomoże Ci szybko i łatwo uporać się z mniejszym problemem bez konieczności zmiany koła. Pamiętaj o tym, że czasami możesz potrzebować większego koła ratunkowego.